Onsdag på Island!

Igår landade vi på Island vid 6.20. Vi åt frukost på flygplatsen, hämtade hyrbilen och åkte till Blå lagunen. Det var så sjukt härligt att hoppa i det varma vattnet då vi var jättefrusna och det bara var 8 grader ute.

Vid 10-tiden var vi färdiga för att åka vidare mot Gullfos och Geysir som var dagens mål. Vi stannade till och åt lunch i Qorlakshöfn på vägen och var, efter en timmes sovpaus, framme vid Gullfoss vid 15.

Vädret var inte det roligaste om jag säger så, regnet piskade och det var riktigt kallt men vi fick se det vackra vattenfallet i alla fall!

Efter det åkte vi vidare och kikade på de häftiga geysrarna som sprutar vatten.

15.35 åkte vi mot Reykjavik igen och var framme vid hotellet strax efter 17. Trötta efter dagen och alldeles för få timmars sömn under flighten hit pallrade vi oss upp på rummet och tog det lugnt några timmar. Duschade, fixade oss och drack lite vin innan vi gick ut för middag vid 20.30-tiden. Restaurangen mamma hade varit på tidigare var stängd så jag tog med dem till The Steak House som vi besökte i våras.

Maten var supergod och det var lika mysigt som jag kom ihåg det, tips om ni åker dit! Dock kan det vara bra att boka bord om ni ska äta där på helgen då det verkar vara ett väldigt populärt ställe. Jag skulle äta surf’n turf vilket är val- och hästkött men hästköttet var slut så det blev val och biff istället. Så sjukt gott alltså, val är otippat bra kött!

Efter middagen gick vi till en sportbar och tog en drink innan vi gick upp till hotellets sky bar en sväng.

Nu ska vi precis kliva på planet till Stockholm igen, vi hörs mer i morgon!